Ik vroeg me af of iemand anders de koplampen 's nachts van de Signia niet helder genoeg vindt? Ik heb er nog geen aangeschaft, maar het is voor mij het enige merkbare nadeel en ik vroeg me af of er kant-en-klare upgrades beschikbaar zijn? TIA
Dit zit op de Crown SIGNIA, ik weet niet of de Crown het heeft of niet.Waar op het linker dashboard zit deze draaiknop? Is het een knop of een aanraakpunt? Weet iemand of de 23 Limited ook deze mogelijkheid heeft om de koplampen te richten?
Je kunt ze heel gemakkelijk onder de motorkap afstellen. Philips-schroevendraaier, draai elke kant een even aantal slagen. Niet te veel. Richt de lampen 's nachts op een muur en draai de schroeven.Ik denk dat de helderheid goed genoeg is...maar ik wou dat ik ze iets hoger kon richten met de koplampverstellingsknop (heb een XLE).
Ik heb een Volvo XC40 ingeruild voor de CS - de koplampen van dat model waren veel beter dan die van de Signia. De XC40 had ook mistlampen, dus als je die bij de vergelijking optelt, dan zou ik zeggen dat de XC40 de Signia overtreft.
Mijn 2025 Crown XLE zegt dat de koplampen automatisch worden afgesteld. Het heeft geen draaiknop.Dit is op de Crown SIGNIA, weet niet of Crown het heeft of niet.
Bedankt voor de info.Je kunt ze vrij eenvoudig onder de motorkap aanpassen. Philips schroevendraaier draait elke kant een even aantal slagen. Niet teveel. Richt de lichten 's nachts op de muur en draai aan de schroeven.
Mijn 2025 Crown XLE zegt dat de koplampen zich automatisch aanpassen. Het heeft geen draaiknop.
Crown Signia XLE.Mijn 2025 Crown XLE zegt dat de koplampen zich automatisch aanpassen. Het heeft geen draaiknop.
Ja, ik merkte dat mijn lampen af fabriek veel te laag stonden. Ik heb ze omhoog gezet zodat ze min of meer goed stonden terwijl de draaiknop binnenin op het midden stond. Ik kan ze nu met de draaiknop lager zetten als er mist of sneeuw is en ze omhoog zetten als ik een lading heb.Bedankt voor de info.
Heeft u uw koplampen afgesteld? Zo ja, hoeveel verschil maakt het?
Ja, als nieuweling hier, mijn fout. Te veel verschillen tussen Crown en Crown Signia.Crown Signia XLE.
Ik heb gezocht naar een schroef die ik kon draaien en kon geen voor de hand liggende keuze vinden.Ja, ik merkte dat mijn koplampen af fabriek veel te laag stonden afgesteld. Ik heb ze omhoog gezet zodat ze min of meer goed stonden terwijl de draaiknop binnenin op het midden stond. Ik kan ze nu met de draaiknop naar beneden zetten als er mist of sneeuw is en omhoog zetten als ik een lading heb.
Ik herinner me dat ik in de brochure van Toyota las dat de Limited-uitvoering automatische koplampsproeiers heeft. Ik vind het prettiger dat ik ze in mijn XLE kan bedienen.Hier is een screenshot van de handleiding waarin over de draaiknop wordt gesproken, maar er staat "indien uitgerust".
Als je een lading hebt, zal de achterkant over het algemeen lager komen te zitten, waardoor de koplampen hoger gaan schijnen, niet lager.Ja, ik merkte dat mijn lichten af fabriek veel te laag stonden afgesteld. Ik heb ze omhoog gezet zodat ze min of meer goed stonden terwijl de draaiknop binnenin op het midden stond. Ik kan ze nu met de draaiknop lager zetten als er mist of sneeuw is en hoger zetten als ik een lading heb.
Omdat de koplampen zo laag zijn gemonteerd, zal elke aanpassing die de straal boven de hoogte van de gemonteerde koplampen brengt, ervoor zorgen dat de straal steeds hoger komt naarmate deze verder van het voertuig verwijderd is.Je kunt ze vrij gemakkelijk onder de motorkap aanpassen. Philips schroevendraaier draait elke kant een even aantal slagen. Niet te veel. Richt de lichten 's nachts op de muur en draai aan de schroeven.
Ik heb de koplampen afgesteld met de dashboard-nivelleringsknop. De koplampen zijn nog steeds onvoldoende. Ze hebben niet genoeg bereik of spreiding.Dank voor de info.
Heb je je koplampen afgesteld? Zo ja, hoeveel verschil maakt het?
Ik heb de koplampen aangepast met de draaiknop op het dashboard. De koplampen zijn nog steeds onvoldoende. Ze hebben niet genoeg bereik of spreiding.
Mijn Crown Signia XLE heeft de handmatige koplampafstelling. Het is een duimrolknop links van de stuurkolom. Als ik de Toyota-brochure goed heb gelezen, en ervan uitgaande dat deze correct is, heeft de Limited automatische nivellering.Crown Signia XLE.
Ja, sorry, ik zei dat verkeerd.Als je een lading hebt, zal deze er over het algemeen voor zorgen dat de achterkant lager komt te zitten, waardoor de koplampen hoger gaan richten, niet lager.