Toyota Crown Forum banner
  • Why The Toyota Crown is Such a Big Deal Watch Here
21 - 40 of 62 Posts
Ik denk dat de helderheid goed genoeg is...maar ik wou dat ik ze iets hoger kon richten met de koplampverstellingsknop (heb een XLE).

Ik heb een Volvo XC40 ingeruild voor de CS - de koplampen van dat model waren veel beter dan die van de Signia. De XC40 had ook mistlampen, dus als je die bij de vergelijking optelt, dan zou ik zeggen dat de XC40 de Signia overtreft.
Je kunt ze heel gemakkelijk onder de motorkap afstellen. Philips-schroevendraaier, draai elke kant een even aantal slagen. Niet te veel. Richt de lampen 's nachts op een muur en draai de schroeven.

Bedankt voor de info.

Heeft u uw koplampen afgesteld? Zo ja, hoeveel verschil maakt het?
Ja, ik merkte dat mijn lampen af fabriek veel te laag stonden. Ik heb ze omhoog gezet zodat ze min of meer goed stonden terwijl de draaiknop binnenin op het midden stond. Ik kan ze nu met de draaiknop lager zetten als er mist of sneeuw is en ze omhoog zetten als ik een lading heb.

Ja, ik merkte dat mijn koplampen af fabriek veel te laag stonden afgesteld. Ik heb ze omhoog gezet zodat ze min of meer goed stonden terwijl de draaiknop binnenin op het midden stond. Ik kan ze nu met de draaiknop naar beneden zetten als er mist of sneeuw is en omhoog zetten als ik een lading heb.
Ik heb gezocht naar een schroef die ik kon draaien en kon geen voor de hand liggende keuze vinden.

Kun je een foto plaatsen van waar de schroef zich bevindt?

Ja, ik merkte dat mijn lichten af fabriek veel te laag stonden afgesteld. Ik heb ze omhoog gezet zodat ze min of meer goed stonden terwijl de draaiknop binnenin op het midden stond. Ik kan ze nu met de draaiknop lager zetten als er mist of sneeuw is en hoger zetten als ik een lading heb.
Als je een lading hebt, zal de achterkant over het algemeen lager komen te zitten, waardoor de koplampen hoger gaan schijnen, niet lager.

Je kunt ze vrij gemakkelijk onder de motorkap aanpassen. Philips schroevendraaier draait elke kant een even aantal slagen. Niet te veel. Richt de lichten 's nachts op de muur en draai aan de schroeven.
Omdat de koplampen zo laag zijn gemonteerd, zal elke aanpassing die de straal boven de hoogte van de gemonteerde koplampen brengt, ervoor zorgen dat de straal steeds hoger komt naarmate deze verder van het voertuig verwijderd is.

Er is daarom een aanzienlijke verblinding mogelijk als de koplampen te hoog worden afgesteld, voorbij horizontaal.

Nog een fan van de instelbare instellingen op mijn XLE. Het duurde een nacht of twee om ze zo te krijgen dat ik er tevreden mee was... er rekening mee houdend dat zware ladingen vereisen dat ze een beetje worden verlaagd. We hadden iets vergelijkbaars op onze Tundra Platinum, die ik regelmatig gebruikte bij het slepen.

Ze zijn helder genoeg, maar ik moet zeggen dat die op mijn 2024 Venza die ik erin heb ingeruild, en die op mijn 2016 Prius helderder zijn. Leuke weetje, de 2013 Prius C die ik vroeger bezat, had volgens mij de helderste grootlichten die ik ooit heb meegemaakt en ze waren gloeiend.

Ik heb de koplampen aangepast met de draaiknop op het dashboard. De koplampen zijn nog steeds onvoldoende. Ze hebben niet genoeg bereik of spreiding.

21 - 40 of 62 Posts